Inleiding

In 1992 werd Stichting Gevelgarantie opgericht om opdrachtgevers te overtuigen van de kwaliteit van het product gevelisolatie en ze financiƫle en bouwtechnische zekerheid te bieden.

De garantieregeling kan aangevraagd worden voor de volgende gevelsystemen:

• Buitengevelisolatiesystemen met een KOMO-Attest die worden uitgevoerd door stukadoors met een KOMO-Procescertificaat voor het aanbrengen van die systemen.
  • Gevelsystemen die aantoonbaar voldoen aan de daarvoor geldende kwaliteitseisen en die aangebracht worden door daarvoor ‘erkende montagebedrijven’.

In 2004 zijn de belangrijkste systeemleveranciers toegetreden tot Stichting Gevelgarantie, waardoor op bijna alle werken de garantieregeling van Stichting Gevelgarantie wordt aangeboden. In 2017 is de naam van het Garantiefonds met oog op de toekomst vernieuwd naar Stichting Gevelgarantie.