Voor de Stichting Gevelgarantie zoeken wij een directeur m/v.

U bent hier:

1 december 2021

Stichting Gevelgarantie zoekt een ondernemende directeur, die op natuurlijke wijze verbinding kan maken met en tussen de deelnemers van de Stichting, de afbouwbedrijven en leveranciers van gevelsystemen, en andere belanghebbenden, zoals leveranciers, opdrachtgevers, controlerende instanties, verzekeraars en architecten. De directeur is het zichtbare boegbeeld van Stichting Gevelgarantie.

Organisatie

De Stichting Gevelgarantie heeft als doel het bevorderen en promoten van kwalitatief hoogstaande en duurzame gevelsystemen. De belangrijkste activiteit van Stichting Gevelgarantie is het als waarborgfonds verstrekken van garanties aan opdrachtgevers op door afbouwers gemaakte gevelsystemen. Onderdeel van het verstrekken van garanties is de voor- en na controle van de gevelsystemen. De garantie is door Stichting Gevelgarantie verzekerd bij een verzekeringsmaatschappij. Het vermogen en het eigen risico wordt door Stichting Gevelgarantie beheerd.

Garantieverzekering via Stichting Gevelgarantie biedt opdrachtgevers, architecten en aannemers financiële en bouwtechnische zekerheid over de kwaliteit van gevelsystemen. Met onze kennis en klasse kunnen onze deelnemers uitvoering en levensduur van projecten borgen. Daarnaast organiseert Stichting Gevelgarantie activiteiten voor de bij haar aangesloten deelnemers om daarmee de kwaliteit te bevorderen.

Bestuur

Op dit moment wordt de Stichting Gevelgarantie bestuurd door 6 bestuursleden waarvan twee met de achtergrond in een afbouwbedrijf, twee met de achtergrond van leverancier van gevelsystemen, één bestuurslid met een juridische achtergrond en één bestuurslid met een financiële achtergrond. De dagelijks werkzaamheden worden verricht door een directeur. Per 1 januari 2022 wordt de directeur als uitvoerend bestuurder onderdeel van het bestuur.

Functieomschrijving directeur (freelance)

Ben jij een ondernemend persoon met ervaring en affiniteit in de afbouwwereld en/of de toeleverende bedrijven van gevelsystemen en beschik je over een groot netwerk in deze branche en kun jij op een resultaatgerichte en bevlogen wijze de dagelijkse leiding gaan geven aan het team (backoffice) van de Stichting Gevelgarantie in Vught? Dan is deze functie wellicht iets voor jou.

Stichting Gevelgarantie is een aantrekkelijke opdrachtgever. Bij deze functie horen uitstekende voorwaarden.

De opdracht
Naast bovenstaande taken gaat de directeur van Stichting Gevelgarantie de doelen van de Stichting samen met het team en het bestuur omzetten in een werkbare praktijk en weet daarbij een passend kwaliteitssysteem te hanteren, te bewaken en uit te bouwen.We zoeken een intrinsiek gemotiveerde kandidaat die strategisch en ondernemend sterk is en een heldere visie heeft op de afbouwwereld. Je bent ondernemend en een extern georiënteerde netwerker, die relaties opbouwt en onderhoudt met de deelnemers, leveranciers en andere externe belanghebbenden. Je bent lid van verschillende businessclubs in de bouwwereld en kent de belangrijke partijen.

Als uitvoerende bestuurder ben je onderdeel van het bestuur van de Stichting. Je draagt verantwoordelijkheid af aan de niet-uitvoerende bestuurders. Als directeur van Stichting Gevelgarantie vervul je een belangrijke, bestuurlijke rol in dit samenwerkingsverband. Hiertoe beschik je over de benodigde bestuurlijk sensitieve kwaliteiten en bouw je makkelijk een netwerk op. Je werkt transparant en op mensgerichte wijze, gericht op zowel het team als het individu. Je bent als bruggenbouwer zowel intern als extern in staat om verschillen van inzicht en belangen op constructieve wijze op te lossen, durft besluiten te nemen en naar buiten toe als boegbeeld op te treden.

Naast bovenstaande taken houd je de agenda van de toekomst in beeld.

Voorwaarden

De aanstelling is op basis van een overeenkomst van opdracht. De werkzaamheden zullen naar verwachting 10 tot 12 uur per week in beslag nemen. Uitbreiding van het aantal uren is mogelijk in overleg met het bestuur indien dit  noodzakelijk blijkt voor een goede of betere invulling van de functie. Er kan een uurtarief van € 90,00 p/uur excl. BTW in rekening worden gebracht. Daarnaast wordt een reiskosten vergoeding gehanteerd van € 0,50 p/km.

Meer informatie

Over deze vacature kunnen inlichtingen worden ingewonnen bij de secretaris, mr P.H.N. van Spanje, 06-22919844 of op zijn e-mailadres: pvspanje@aens.nl.

Spreekt deze vacature je aan en herken je jezelf in dit profiel? Stuur dan je motivatiebrief en curriculum vitae naar mr P.H.N. van Spanje op zijn e-mailadres: pvspanje@aens.nl.

U kunt tot 15 februari 2022 reageren.

Het bestuur van Stichting Gevelgarantie