factsheet Stichting Gevelgarantie

Factsheet Buitengevelisolatie Buitengewoon

U bent hier:

18 juni 2019

Stichting Gevelgarantie laat graag zien dat buitengevelisolatiesystemen met de allerhoogste kwaliteit en zekerheid onze dagelijkse praktijk zijn. Wij werken alleen met KOMO en/of ETA geattesteerde systemen en procesgecertificeerde uitvoerende stukadoors en afbouwbedrijven. We hebben onze 7 principes die buitengevelisolatie buitengewoon maken in een nieuw factsheet beschreven.

Door de afname van gebruik van (fossiele) brandstof ontstaat de behoefte warmte binnen te houden. Dat doe je door isolatie, deze markt zal groeien. Er zullen nieuwe producten en verwerkingsprotocollen komen. Daarom is het belangrijk dat deze in een garantieregeling kunnen worden opgenomen. Als waarborgfonds maakt stichting Gevelgarantie het mogelijk de normale wettelijke garantie op een buitengevelisolatiesysteem te verlengen naar een verzekerde regeling van 10 jaar.
De hoogst mogelijke kwaliteit stimuleren wij met certificeringsregels en opleidingen op verwerkers- en uitvoerdersniveau. Onze garantieregeling verlengt de wettelijke garantie die men bijvoorbeeld van de aannemer of onderaannemer tot 10 jaar krijgt.

factsheet Stichting Gevelgarantie

Meer over onze principes leest u in de factsheet.